Patiënten enquête Buren 2025
Er heeft in 2025 een klanttevredenheidsonderzoek plaatsgevonden. Er zijn 100 ingevulde enquêtes binnengekomen.
Het gemiddelde cijfer voor huisartsenpraktijk Buren ligt op een mooie 8,7.
Er zijn een aantal zaken naar voren gekomen die beslist voor verbetering in aanmerking komen:
- De privacy aan de balie blijft een lastig punt: De open balie staat in verbinding met de wachtkamer. Dit is nodig om zicht te kunnen houden op de wachtkamer en contact te kunnen hebben met de wachtenden. Dit is van belang voor patiënten; het komt namelijk voor dat mensen acuut onwel worden in de wachtkamer.
De open balie is niet altijd de juiste plaats om zaken over de gezondheid te bespreken. Een ieder mag aangeven wanneer men iets persoonlijks wilt bespreken. De assistente kijkt dan of er een behandelkamer beschikbaar is waar in alle rust zaken besproken kunnen worden. Ook kan men telefonisch privacygevoelige onderwerpen bespreken. Dit geldt zowel voor de huisartsenzorg als de farmaceutische zorg.
Beide mogelijkheden staan op het wachtkamerscherm vermeld. - Modernisering van praktijk en wachtkamer comfort: wij hopen dat dit t.z.t opgelost wordt middels het betrekken van een nieuw pand.
- Op apotheek niveau geeft men aan dat de ophaaltijden voor werkenden onhandig is. Wij hopen in ons nieuwe pand te kunnen gaan werken met een medicatie uitgifte automaat, waardoor dit probleem opgelost zou zijn. Tevens zou de benaderbaarheid van de apotheek en informatieverstrekking ten aanzien van medicatie verbeterd kunnen worden.
- Vriendelijkheid: er zijn een paar opmerkingen gemaakt over ons briefje waarop staat “er is altijd een reden om aardig te blijven”, dat wij dit ook zelf ter harte moeten nemen. Dit is ook zeker ons devies! Het merendeel van de reacties geven gelukkig aan dat vriendelijkheid juist een kenmerk van de praktijk is.
Wat als zeer positief wordt beoordeeld is de betrokkenheid, behulpzaamheid en vriendelijkheid van de praktijk en zijn medewerkers. De huisartsen worden geprezen om hun luistervaardigheid, betrokkenheid en deskundigheid. Patiënten waarderen de tijd en aandacht die wordt genomen ondanks dat dit soms resulteert in uitloop. De komst van het apotheekuitgifteportaal wordt als positief ervaren.
Wij doen ons uiterste best om zo optimaal mogelijk de huisartsgeneeskundige en farmaceutische zorg aan onze patiënten te leveren. Dit vraagt om continue aansturing en verbetering, samen met medewerkers en patiënten. De feedback tijdens de enquête helpt ons hierbij, maar bovenal stimuleren we elkaar om ook tussentijds feedback te geven en te ontvangen zodat we een laagdrempelige en patiëntvriendelijke praktijk zijn en blijven.
